Формування в учнів компетентностей безпечного використання інтернет-ресурсів з допомогою потенціалу інтелектуальних ігор
Пляка Сергій Миколайович, методист науково-методичної лабораторії виховної роботи і формування культури здоров'я комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»
Використання ігрових технологій в освітньому процесі допомагає педагогу зробити роботу з учнями більш захопливою. Цікавість гри створює сприятливі умови для розвитку дітей, формування у них життєвих компетентностей. Ігрова діяльність з елементами змагання робить запам'ятовування, повторення, закріплення та засвоєння інформації позитивно забарвленим. Емоційність ігрових дій активізує психічні процеси і функції дитини.

Застосування ігор є доречним через те, що вони сприяють використанню знань у новій нестандартній ситуації. Таким чином вивчений учнями матеріал і накопичений життєвий досвід проходить через своєрідну практику, вносить різноманіття та зацікавленість процесом здобуття нових знань.

Вважаю доцільним використання потенціалу такої інтелектуальної гри як «Що? Де? Коли?» для формування в учнів компетентностей безпечного використання Інтернет-ресурсів. Зазначені інтелектуальні ігри є ефективним засобом формування розумових і пізнавальних здібностей учнів, що мотивує та сприяє виробленню адекватної самооцінки

Спортивна версія гри дозволяє зібрати на одному майданчику багато різновікових команд, які грають на одні й ті самі запитання. Зазвичай, при проведенні звичайних турнірів запитання є різноманітними, але ніщо не заважає сформувати тематичний пакет, який буде реалізовувати визначені педагогом тему, мету та завдання. Зокрема, минулого року мною було укладено пакет запитань для проведення тематичного турніру, який було проведено відіграно 10 лютого минулого року в загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 13 Кіровоградської міської ради (як це було – дивіться за посиланням https://www.facebook.com/serhiipliaka/posts/970669586399934). Захід відбувся у закладі освіти під час тижня з нагоди Дня безпечного Інтернету #SID2017.

Всі запитання були підібрані таким чином, щоб розширити кругозір учнів щодо аспектів безпечного користування Інтернетом, допомогти школярам ознайомитися з термінологією у галузі безпечного використання Інтернет-ресурсів, вчитися виявляти небезпеки, що пов'язані з використанням глобальної мережі, вказати на можливі шляхи убезпечення від негативних впливів.

Тестували пакет команди та окремі гравці Кіровоградської обласної ліги інтелектуального розвитку, які вказали ряд цінних зауважень та дали корисні поради щодо змісту запитань.

Для організації гри необхідно обрати просторе приміщення та розставити столи для команд. Один стіл потрібно залишити ігровому журі, куди команди будуть здавати картки з відповідями. Для ведучого треба забезпечити місце, звідки він зміг би керувати презентацією, яка проектується на екран (мультимедійну дошку). Ведучий не є членом ігрового журі.

У прикріплених файлах розміщено низку матеріалів, а саме:

- Пакет тематичних запитань зі «Що? Де? Коли?»;

- Роздаткові матеріали командам (3 примірники на команду) для запитань 12, 15 та 22.

- Презентація з ілюстраціями правильних відповідей;

- Бланки для відповідей (12 на 1 аркуші; це пов'язано з тим, що гра складається з двох турів по 12 запитань у кожному);

- Загальні правила спортивної версії гри «Що? Де? Коли?»;

- Бланк заявки на участь у грі;

- Бланк протоколу на 10 команд.

Для більшої видовищності гри ведучому рекомендується задавати запитання 6 та 21, використовуючи «чорну скриньку» – ємність куди вкладено об'єкт, що є правильною відповіддю.

Запропоновані матеріали можна використати в закладах освіти при проведенні тематичних заходів до Дня безпечного Інтернету #SID2018

Отримати консультації щодо підготовки та проведення гри можна написавши електронною поштою листа на адресу pliaka.serhiy@gmail.com або зателефонувавши за номером 095 370 58 41.
Made on
Tilda